Technologijos
IP televizija, arba televizija interneto protokolu (angl. Internet protocol), – viena moderniausių ir pažangiausių televizijos rūšių. Jos pradžia laikomi 1994-ieji, kai JAV naujienų kanalas ABC pirmą kartą žinias transliavo internetu. Lietuvoje pirmosios transliacijos internetu pradėtos prieš kelerius metus, o visavertė IP televizija vartotojams pasiūlyta 2007 m.
Daugiau paslaugų – daugiau klientų Alternatyvus fiksuotojo ryšio operatorius UAB "Nacionalinis telekomunikacijų tinklas"(toliau NTT) Lietuvoje subūrė daugiausia kabelinių televizijų jungiantį partnerių tinklą ir šiuo metu NTT partnerių grupę sudaro 19 bendrovių, kurios aptarnauja abonentus 20-yje Lietuvos miestų. Norint plėsti veiklą telekomunikacijų rinkoje, klientams būtina pasiūlyti visą paslaugų spektrą – kabelinės TV, interneto ir telefono ryšio paslaugas. Paslaugų įvairovės plėtra skatina Lietuvos kabelines televizijas ieškoti naujų paslaugų pasiūlos galimybių. Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, fiksuoto telefono ryšio rinkoje pastebimas nuolatinis tarifų mažėjimas, o abonentų skaičius jau pradėjo augti. Šių metų pirmąjį ketvirtį Lietuvoje fiksuotu ryšiu naudojosi 841 tūkst. abonentų – 3 tūkst. daugiau nei prieš metus, o alternatyvių operatorių skaičius per metus iki š. m. pirmojo ketvirčio išaugo 8 proc. iki 55 tūkstančių. Taigi fiksuoto ryšio rinka turi augimo potencialą. NTT ir jos partneriai siūlo tiek fiksuotojo ryšio, tiek internetinės telefonijos paslaugas. Šiandien fiksuotasis ryšys yra svarbi verslo proceso dalis. Įdiegus alternatyvaus fiksuoto telefono ryšio sistemas, verslui suteikiama galimybė reguliuoti skambučių srautus. Pavyzdžiui, įmonėje, tiekiančioje kabelinės televizijos paslaugą, įvyko gedimas ir daliai abonentų nutrūko televizijos programų transliacija. Tokiu atveju telefonostotelę galima suprogramuoti taip, kad įmonės darbuotojams nereikės išklausyti kiekvieno kliento pranešimo ar skundo dėl gedimo, o skambinantieji tam tikru numeriu automatiškai išgirs pranešimą, kad gedimas šalinamas ar kada jis bus sutvarkytas. Ir klientas nepaliekamas nežinioje, ir įmonės darbas netrukdomas.
Įmonės, pasirinkusios NTT siūlomus telefono ryšio sprendimus, itin vertina galimybę sutaupyti ne mažiau kaip trečdalį fiksuoto ryšio išlaidų, taip pat nemokamai bendrauti tarpusavyje su filialais ar skyriais kituose miestuose ir NTT tinkle visoje Lietuvoje. Tačiau sutaupyti galima ir žymiai daugiau – tai priklauso nuo įmonės veiklos ir skambučių srauto. Patrauklu ir tai, kad fiksuoto telefono ryšio liniją NTT įrengia išsaugodama senąjį įmonės telefono numerį. Verslas ir toliau gali naudotis senuoju numeriu ir išvengti nepatogumų, susijusių su numerio keitimu. Be to, į prieš tai aptarnavusį operatorių kreiptis nebereikia – visus juridinius klausimus sutvarko NTT arba jos partneris.
Pateikiama NTT balso srauto teikimo per įmonės telefonų stoteles sujungiant skirtingus filialus viena iš galimų schema: